A mai nap is gyorsan eltelt. A reggel úgy kezdődött, hogy az osztályom magyarul üdvözölt, amikor beléptem a terembe, Cyan ugyanis megtanította nekik, hogy "jó reggelt" :)

Délelőtt két órám volt, az egyik azzal az osztállyal, akiket már tegnap tanítottam. Mindenkinek két tanóra anyagával kell felkészülni és két 2 workshop témával. Eredetileg az előbbi két témám a fizika (Általános fizika és alkalmazásai angolul) és Magyarország volt, mivel azonban csak az anyag feléig jutottunk fizikából, adott volt, hogy a másik fele legyen a másik tanórán, és a Magyarországról szóló előadásomat meghagyjam workshopra. Így ma az első órámon az anyag első felét, a második a tegnap már tanított osztályomnak a második felét adtam elő. Így volt idő teljesíteni az igazgatóhelyettes kívánságát, beszéltem Stephen Hawkingról is (aki egyébként jó példa a "merj álmodni" ideológiára, ami a tábor jelmondata). Minden órám után megkérem az osztályt, hogy értékeljék 0-tól 10-ig terjedő skálán, hogy mennyire volt érdekes az óra, és ugyanilyen skálán azt, hogy túl lassan, vagy túl gyorsan, érthetetlenül beszélek. Már tegnap is 10-est mondtak az érdekességre, viszont ez csak egy tanuló válasza volt. Ma viszont öten-hatan egyszerre mondták lelkesen, hogy 10, az angolomra pedig tegnap és ma is 5-öst kaptam, azaz nem túl lassan és nem túl bonyolultan beszélek. Én is úgy veszem észre, hogy többségében megértenek. Ellenkező esetben a kínai segítőm fordít nekik, de szerencsére erre nincs sokszor szükség. 

Délután olyan versenyt tartottunk, ahol mindenki a saját osztálytermében van, a gyerekekből csapatokat alkottunk és teremről teremre mennek, mindenhol teljesíteni kell a feladatot, a cél a helyes megoldások és a gyorsaság. Én szerencsére fotós voltam, így nem kellett egy teremben ülnöm és 2 órán keresztül várni a csapatokat. Egyébként minden rendben.

Annyi történt még, hogy az egyik kínai srác elcsúszott az esőtől vizes lépcsőkön és kiugrott a válla a helyéről. Kórházban rakták helyre, 3 hét alatt gyógyul meg, holnap reggel haza kell mennie.

A bejegyzés trackback címe:

https://elmentemkinaba.blog.hu/api/trackback/id/tr194662058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabor.nyitrai 2012.07.20. 21:52:59

Szóval nem kínai nekik amit mondasz.., ennek a versenynek meg nagyon kocsmatúra szaga van :)
süti beállítások módosítása