A masodik nap kora reggelen eppen elindultam volna a varosnezo buszturara, ami erinti a Nagy falat, az Olimpiai stadionokat (madarfeszek es vizeskocka), es a Ming sirokat, mikor a hozzam hasonlo koru idegenvezeto lany szolt, hogy mas utvonalon megyunk, a Ming sirokat nem fogjuk latni, es visznek minket vasarolni is kulonbozo muhelyekbe, ahol legalabb egy fix idot kell eltolteniuk. Oszinte volt, es lebeszelt az utrol, ajanlotta hogy busszal menjek ki a Falhoz. Elotte meg megneztem a Tiannamen-teren Mao Ce Tung preparalt testet a mauzoleumban. Itt akkora tavolsagok vannak egy teren belul is, hogy kellett setalnom vagy 2-3 km-t, mire leadtam a taskamat es bemehettem a mauzoleumba, hogy ott gyorsitott tempoban kb 30 masodpercet tolthessek a sirhely korul. Szerencsere a lany a buszhoz vezeto utat leirta nekem kinaiul is, igy csak 1 oraig tartott az ut addig a buszallomasig, ahonnan tovabbi kb 1 ora alatt visz ki a busz a Fal Pekinghez legkozelebbi szakaszahoz. A pekingi metro vilagszinvonalu, hatalmas allomasai vannak es kb 20 vonala, a vonaljegy pedig kb 70 ft. A vonal, amelyiken utaztam, korbe-korbe megy, tehat aki nagyon unatkozik, mehet egesz nap korbe-korbe a metroval 2 yuanert :)

Ezt a jegyzetet mar a Fal fele vezeto uton irom teleofonon, ezert nem hasznalok ekezetet. A busz, leven hogy a kinaiak kicsik, 3 + 2 uleses elosztasu. A kornyeken hatalmas es meredek, szinte szabalyos kup alaku hegyek vannak. Kezdem megszokni, hogy europai kinezetukent az elenyeszo kisebbsegbe tartozom: a turistak 99%-a kinai. Az autopalyan neha hatalmas, piros hatteru tablakon nemzeti jelszavakat hirdetnek, mint 'hazafiassag', 'innovacio,' 'erkolcs'. Es lattam olyat is, amit a nagypapam emlitett a kiutazasom elott, hogy a kisbabaknak van olyan tipego ruhajuk, aminek ki van vagva a feneke, igy nem kell bajlodni a ruhaval wc ugyekben..:)

Hazaértem, innen folytatom. Megmásztuk a Falat, elég fárasztó és hosszú élmény volt. Az ember megának választja ki, mikor fordul vissza, egészen messzire el lehet rajta gyalogolni, vagy inkább mászni, ugyanis hatalmas szintkülönbségek váltakoznak rajta igen gyakran. Ennek az az oka, hogy hegyből sok is van, meredek is mind, és a védőfalat a hegygerincen kellett végigfuttatni. Kb. 8 méter magas, tele van támadó nyílásokkal kifelé, én nem tudom, hogy vették be ezt valaha is (merthogy nem mindig védte sikerrel a kínaiakat). Elég vices, de az ittenieknek olyanok az európai és amerikai emberek, mintha hírességek lennének. Nemtől függetlenül odamennek az emberhez fotózkodni velük, ez történt velünk is több alkalommal. Az egyik étteremben is fotózkodtak velünk a hely dolgozói. A Falon is társaságban voltam, mégpedig egy kedves családéban, akik Új-Kaledóniában élnek, ami egy kicsi sziget Ausztrália és Új-Zéland között, de francia fennhatóság alatt áll. Az anyuka félig kínai, félig vietnámi volt, az apuka a szigetről származik, a fiuk pedig Shanghaiban tanul, szóval érdekes történet. Együtt jártuk be a falat, sokat beszélgettünk, utána még meg is hívtak ebédelni. 5 körül értem vissza a városba, és a család tanácsára megkerestem azt a piacot, ahol snack jelleggel árulnak olyan dolgokat, mint sült skorpió, madárpók, százlábú, kis cápa, tengeri csillag, állatok érdekesebbnél érdekesebb belső szervei, csótány, és hasonló dolgok. Elképesztően undorító látvány volt, amihez gyomorforgató szag társul. Képeket nem töltök fel ide, mert nem szép látvány, de mindegyikről van fotó. Ezután siettem vissza a hotelbe lefürödni, mert szokásosan tiszta izzadtság voltam a párás melegtől, és mert 8-kor találkoztam az előző szobatársammal, a new-yorki sráccal. Este söröztünk, beszélgettünk és bejártunk pár kis utcát. Véletlenül ő is Kunmingba megy tovább (ez a második táborom helyszíne), ha lesz átfedés az ott töltött időinkben, akkor találkozunk ott is. Most befejezem, mert nem szeretnék túl hosszú bejegyzéseket írni és holnap korán kelek. Így, hogy a buszos városnézésből nem lett semmi, mivel alig maradt időm, holnap az Olimpiai Parkot és az állatkert pandaházát próbálom megnézni. Szokásomhoz híven képpel búcsúzom.

 

IMG_5421.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://elmentemkinaba.blog.hu/api/trackback/id/tr244598788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása